Sunday 26 January 2014

5 Sebab Anda Perlu Naik taraf ke Window 8

Windows 8 membawa kelebihan kepada mereka yang menaik taraf PC sedia ada atau membeli yang baru , terima kasih kepada ciri-ciri yang lebih baik mengambil kesempatan daripada keupayaan OS baru. Sistem operasi menawarkan peningkatan prestasi , keupayaan yang sedia ada, dan lebih murah. Akhir sekali , dunia telah mempunyai peluang untuk menimbang dalam pada itu, dan penambahbaikan yang mantap adalah hanya sekitar sudut dalam Windows 8.1. Untuk melihat secara mendalam OS, membaca semakan saya Windows 8 , tetapi di sini adalah beberapa ciri-ciri yang membuat menaik taraf berbaloi.
Saya perlu menyebut , bagaimanapun, bahawa terdapat beberapa kes di mana anda tidak patut membuat langkah . OS ini mempunyai wajah baru dan memerlukan beberapa penyesuaian dalam cara anda berinteraksi dengan PC anda. Jika anda tidak suka perubahan atau belajar cara-cara baru melakukan sesuatu - walaupun dalam jangka masa panjang mereka berubah menjadi lebih cekap - anda mungkin perlu berpegang dengan apa yang anda gunakan . Juga, jika ciri-ciri komputer PC anda amat ketinggalan zaman - kurang daripada pemproses 1GHz atau kurang daripada 1GB RAM khususnya- anda tidak akan dapat untuk menaik taraf. Dan jelas, jika PC anda adalah untuk kegunaan kerja , majikan anda mungkin tidak membenarkan naik taraf. Jika isu ini tidak terpakai , membaca.


Microsoft Windows 8



   
 Windows 8: Kunci Skrin Windows
 8: Mula New Latar Belakang Windows 8
 - Mula Bantuan Windows 8 -
1. Permulaan yang lebih cepat . Pada ujian saya membandingkan Windows 8 Prestasi dengan Windows 7 pada komputer yang sama , Windows 8 bermula sehingga lebih daripada dua kali ganda secepat Windows 7. Dalam perbandingan dengan Mac OS X Mountain Lion , berjalan di Boot Camp pada MacBook , Windows 8 juga mula lebih cepat daripada Apple sistem operasi desktop terkini. Dan ia bukan hanya masa permulaan : Windows 8 berlari beberapa ujian penanda aras prestasi lebih cepat daripada sama ada Windows 7 atau Mountain Lion . Microsoft telah jelas meletakkan kerja ke dalam meningkatkan prestasi dalam Windows 8.
2. A seluruh dunia baru aplikasi. Windows 8 memberikan pengguna PC seluruh dunia baru skrin penuh, sentuhan mesra , Web - berkaitan aplikasi untuk meneroka. Dan ini aplikasi baru juga boleh memaparkan maklumat yang relevan mengenai jubin skrin Windows Mula mereka, sesuatu yang mustahil dalam Windows 7 atau hanya kira-kira mana-mana sistem operasi lain di seluruh , kecuali Telefon Windows. Baru Windows Store- seakan- Apple iTunes App Store - membuat dan memasang menemui gaya baru -ini aplikasi mudah. Proses kemas kini adalah mudah, dan anda boleh memasang aplikasi yang dibeli pada pelbagai Windows 8 peranti tanpa membayar sekali lagi , dengan syarat anda mendaftar masuk Akhirnya, membuang pemasangan aplikasi adalah diselaraskan oleh Store, tanpa komplikasi Pendaftaran seperti dalam aplikasi Windows versi ' lalu .
3. Integrasi SkyDrive. Perkhidmatan awan Microsoft telah menjadi cara , cara yang lebih daripada sekadar simpanan dalam talian. Pasti, ia masih membolehkan anda menyimpan dan akses fail ke ruang dalam talian itu boleh diakses dari pelayar web atau aplikasi yang berjalan pada Windows bukan sahaja , tetapi juga Mac OS X , IOS , Android, dan Telefon Windows. Tetapi dengan Windows 8, SkyDrive boleh diakses oleh mana-mana aplikasi yang mahu menggunakannya , seolah-olah ia suatu pemacu tempatan . Ia juga punggung tetapan PC anda , membiarkan anda meniru persekitaran anda, anda perlu mendapatkan PC baru.
Windows 8



  
4. Keselamatan yang lebih baik , kemas kini Kurang mengganggu. Rangkaian Majalah PC dan penganalisis keselamatan Fahmida Rashid menganggap Windows 8 "versi yang paling selamat daripada Windows lagi." Ini berpunca daripada beberapa perkara , bermula dengan Boot selamat . ExtremeTech Sebastian Anthony menjelaskan but selamat ringkas seperti berikut: " Windows 8 berhenti komputer dari memuatkan sebuah sistem operasi yang belum ditandatangani oleh penerbit (dalam kes ini , Microsoft atau OEM). " Satu lagi keuntungan keselamatan ialah semua aplikasi di kedai Gedung Windows diteliti untuk isu-isu keselamatan. Akhirnya, lalai pelayar Web Windows 8 , Internet Explorer 10, telah dikadar terbaik dalam ujian baru-baru ini oleh NSS Labs, mengesan dan menyekat lebih 99 peratus daripada muat turun yang berniat jahat tanpa sebarang bantuan daripada program pihak ketiga antivirus. Ini berbanding 70.4 peratus bagi Google Chrome , yang menggunakan sama API Browsing Selamat sebagai Firefox. Opera dan Safari hanya berjaya menghalang kira-kira 4 peratus daripada muat turun yang berniat jahat .
5. Input sentuh Kelas pertama , tetapi masih halus dengan papan kekunci dan tetikus. Dalam beberapa cara , input skrin sentuh pada Windows 8 adalah unggul yang iPad Apple. Sebagai contoh , anda boleh melakukan semua yang anda perlu oleh swipe dengan ibu jari anda, membuat tablet lebih mudah untuk digunakan dengan memegangnya di sisi . Juga mengungguli antara muka iPad adalah keupayaan Windows 8 untuk snap sidebar ke sisi skrin dengan isyarat sentuh, supaya anda boleh menyimpan tab pada dua aplikasi pada masa yang sama .
Tetapi tetikus dan papan kekunci yang tidak dilupakan. Pelengkap penuh pintasan papan kekunci masih berfungsi, dan memandu arah melalui antara muka baru dengan tetikus dan tetikus roda adalah hampir sama intuitif sentuhan isyarat input- walaupun terdapat pasti beberapa tindakan di mana sentuhan seorang yang layak yang lebih baik. Menggunakan Key Windows menjadi penting , kerana ia saman skrin Start dan menawarkan kombinasi utama yang membolehkan anda mencari , berkongsi, menukar tetapan, peranti capaian, dan banyak lagi.




1 comment:

  1. apakah perbezaan antara window8 dengan windows8.1??????

    ReplyDelete